Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, rozpoczął wzmożony sezon dostaw dla Kärcher związany z wiosennymi porządkami i zapotrzebowaniem na sprzęt czyszczący. W tym czasie Dachser obsługuje nawet trzy razy więcej przesyłek na rzecz Kärcher w porównaniu do zwykłego dnia w roku. W ramach logistyki kontraktowej Dachser już od ponad 10 lat obsługuje wszystkie kanały sprzedaży firmy Kärcher w Niemczech zapewniając szeroki zakres usług logistycznych. Należą do nich dostawy na rzecz klientów indywidualnych i firm, a także just-in-time w specjalnych oknach czasowych w sklepach typu DIY. Z kolei zamówienia z zagranicy są realizowane przez sieć frachtu lotniczego i morskiego Dachser.
Kärcher obsługiwany jest przez Dachser przede wszystkim z rozbudowanego w ubiegłym roku niemieckiego centrum logistycznego w Öhringen koło Heilbronn. Zapewnia ono aktualnie miejsce dla około 19 500 palet, z czego Kärcher zajmuje dwie trzecie z nich. Stąd wysyłane są głównie urządzenia czyszczące producenta. Magazyn Dachser w Öhringen jest jednak nie tylko centrum dystrybucyjnym ściśle związanym z produkcją Kärcher w pobliskim Obersontheim, bowiem i inne zakłady produkcyjne w Europie przechowują tu swój asortyment. Magazyn opuszcza codziennie średnio do 1300 paczek i 2500 przesyłek.
Dachser z jednakową uwagą traktuje klientów z sektorów B2B i B2C, jednak każda branża potrzebuje zastosowania różnych rozwiązań. Swoje specyficzne wymagania mają bowiem urządzenia czyszczące dla dealerów samochodowych, warsztatów i stacji benzynowych, a jeszcze inne mają innowacyjne produkty dla zarządców nieruchomości i zakładów opieki zdrowotnej, profesjonalny sprzęt dla budownictwa czy technologie czyszczące dla transportu i logistyki. Dla wszystkich tych branż jednak myjki wysokociśnieniowe, odkurzacze okienne, zamiatarki oraz produkty do czyszczenia i konserwacji są bestsellerami na wiosnę. W rezultacie zarówno sklepy z asortymentem dla domów, artykułami spożywczymi czy firmy wysyłkowe, jak i każdy kto lubi sprzątać i zamawia produkty online bezpośrednio od producenta, oczekują szybkiego transportu. Wyzwaniem dla Dachser staje się zatem nie tylko objętość przesyłki, ale i czas nadejścia zlecenia. Z założenia bowiem wszystkie zlecenia, które docierają od producenta do magazynu Dachser do godz. 15.00, centrum logistyczne wysyła jeszcze tego samego dnia.
- W sieci Dachser wszystkie przesyłki obsługiwane są według ustalonych z klientami ram czasowych, a szybkość i terminowość dostaw są naszym wyróżnikiem. Przesyłki nie zalegają w magazynach, ale jeszcze tego samego dnia wysyłane są do punktu przeznaczenia, jeśli tylko takie są ustalenia z klientami. Do wielu destynacji europejskich dowozimy przesyłki już następnego dnia od daty nadania, z Polski codziennie dostarczamy przesyłki choćby do Niemiec czy Czech – komentuje Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser w Polsce.
Odbiór opakowań transportowych oraz zwroty są także elementem usług oferowanych przez Dachser. Dla Kärcher są one obsługiwane przez oddział Dachser w Öhringen. Nieprawidłowe przesyłki, które są nieuszkodzone po krótkiej kontroli jakości oraz stanu opakowania zwracane są do magazynu. Dachser przekazuje również skargi lub wadliwe urządzenia bezpośrednio do fabryki Kärcher.
Ścisła współpraca systemów informatycznych obu stron: Dachser i klienta zapewnia sprawne działanie procesów logistycznych. Dzięki temu poziomy zapasów, przychodzące zamówienia i zwroty są zgłaszane Kärcher na bieżąco. Dostarczane towary są wprowadzane do systemu SAP firmy Kärcher nie później niż cztery godziny po tym jak samochód dotarł do Dachser. Taka pewność planowania pozwala na zmniejszenie poziomu utrzymywanych zapasów.