Ponad 20 tysięcy – tyle przesyłek w Polsce przewiózł w 2016 r. operator logistyczny Dachser dla tesa tape Sp. z o.o., jednego z wiodących producentów technicznych taśm klejących i systemowych rozwiązań samoprzylepnych. Obsługa logistyczna klienta takiego jak tesa tape Sp. z o.o. to złożony projekt ze względu na szeroki asortyment produktów, różnorodność odbiorców, specyficzne wymogi części z nich, a także rozbudowane raportowanie.

Należąca do grupy Beiersdorf tesa SE wytwarza ponad 7 tysięcy produktów i rozwiązań samoprzylepnych dla różnych branż przemysłowych, w tym motoryzacyjnej, elektronicznej, AGD, poligraficzno-papierniczej czy farmaceutycznej. Z jej oferty korzystają także fachowcy, zwłaszcza remontowo-budowlani, i klienci indywidualni. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat Dachser, który z polskim oddziałem tesa tape współpracuje od 2008 r., zwiększył skalę obsługi tej firmy i liczbę przesyłek o blisko 16%. Operator dostarcza w całej Polsce produkty swojego klienta m.in. do firm automotive, drukarni i zakładów poligraficznych, a także fabryk sprzętu gospodarstwa domowego i elektroniki. Dachser zaopatruje także sieci handlowe, w tym DIY, oraz hurtownie i indywidualnie działające sklepy.

- Jakość wszystkich dostaw i usług świadczonych przez firmę Dachser monitorowana jest comiesięcznie za pomocą specjalnie ustalonych wskaźników. Rezultaty omawiane są na regularnych spotkaniach, co pozwala na ciągłe doskonalenie współpracy i rozwiązywanie zaistniałych problemów – mówi Emilia Kowalska Planning & Operations Specialist z tesa tape Sp. z o.o.

 

- Narzędziem, na którym opiera się współpraca między Dachser i tesa tape Sp. z .o.o, jest zaawansowany system informatyczny, jakim połączone są nasze firmy. Umożliwia on płynną koordynację zamówień, a pracownicy po obu stronach mają możliwość bieżącego podglądu stanów magazynowych. System umożliwia nam także spełnienie jednego z kluczowych wymogów tesa tape Sp. z o.o., czyli monitorowania daty ważności produktów. Artykuły muszą bowiem opuszczać magazyn w odpowiedniej kolejności, tak by minimalizować ryzyko ich przeterminowania się – wyjaśnia Ewa Tierling, kierownik logistyki kontraktowej w poznańskim oddziale Dachser, który obsługuje tesa tape Sp. z o.o.

Dachser odpowiada również za spełnianie indywidualnych wymogów poszczególnych odbiorców tesa®. Przykładem są tu firmy motoryzacyjne, dla których produkty muszą być opatrzone specyficznymi etykietami, zawierającymi dane wskazane przez producentów samochodów. Bez nich produkty nie zostałyby przyjęte. Innym przykładem są drukarnie, dla których Dachser nierzadko dostarcza artykuły samoprzylepne przycięte pod indywidualnie wskazany wymiar.

- Do naszych zadań należy także obsługa sezonowych zwrotów. Wspieramy też dział handlowy tesa tape Sp. z o.o. przygotowując wysyłkę wybranych materiałów promocyjnych, które reklamują produkty naszego klienta w wielkopowierzchniowych sklepach. Oprócz tego na zlecenie handlowców tej firmy obsługujemy dostawy produktów na akcje promocyjne czy zwiększone zatowarowanie sklepów wynikające z wcześniejszej kampanii medialnej – wymienia Ewa Tierling.

Współpraca obejmuje również rozbudowane raportowanie. Operator na bieżąco dostarcza swojemu klientowi raporty nt. zmian stanów magazynowych, niepełnych opakowań handlowych czy wszelkie inne sprawozdania, jakich w danym momencie potrzebuje tesa tape Sp. z o.o.

 

- Skalę skomplikowania tego projektu wyznacza przede wszystkim szeroki i różnorodny asortyment tesa®. Jego obsługa nie byłaby możliwa bez zaawansowanych narzędzi informatycznych, z jakich korzystamy. One umożliwiają bieżącą realizację dostaw i ścisłą współpracę z działem handlowym – podsumowuje Ewa Tierling z Dachser Poznań.