Dachser, globalny operator logistyczny, uruchomił bezpośrednie połączenie z podłódzkiego Strykowa do Holandii. Dzięki temu przesyłki drobnicowe nadawane przez polskich eksporterów są dostarczane w ciągu dwóch dni do dowolnego miejsca na terenie Królestwa Niderlandów. Żółto-niebieskie ciężarówki z logo Dachser wyjeżdżają w tę trasę we wszystkie dni robocze.
Linia obsługuje zarówno eksport, jak i import. Przesyłki drobnicowe odebrane od klientów z Polski, po skonsolidowaniu, jeszcze tego samego dnia są wysyłane do trzech obsługujących Holandię oddziałów Dachser. Trafiają do Zevenaar, odpowiadającego za południową i środkową część kraju, do Waddinxveen, obsługującego rejony wzdłuż wybrzeża oraz do niemieckiego Rheine, skąd polskie przesyłki mają najbliżej do północnej części Niderlandów. Stamtąd przesyłki są rozwożone do adresatów. Uruchomienie przez Dachser Stryków linii do Holandii pozwala skrócić czas transportu o jeden dzień w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem, kiedy na tej trasie konieczny był dodatkowy przeładunek w Niemczech.
- Do Holandii wozimy towary producentów z centralnej i wschodniej Polski. Są to bardzo różne produkty, ale sporą cześć stanową meble oraz elektronika użytkowa. Z naszych usług korzystają też firmy eksportujące lub importujące chemię. Wszystkie samochody, które jeżdżą na tej trasie są wyposażone w sprzęt do przewożenia materiałów niebezpiecznych, a kierowcy są w tym kierunku przeszkoleni i mają stosowne uprawnienia. Z naszej oferty korzystają na przykład firmy wysyłające rozpuszczalniki albo substancje chemiczne do galwanotechniki – wymienia Jarosław Wojnarski, regionalny kierownik sprzedaży ze strykowskiego oddziału operatora.
Oddział w Strykowie jest największym terminalem przeładunkowym Dachser w Polsce. Do swojej siatki codziennych linii drobnicowych regularnie dodaje nowe destynacje. W przyszłym roku polscy eksporterzy będą mogli skorzystać z dodatkowych połączeń drogowych do Włoch i Francji. Obecnie oddział Dachser Stryków obsługuje 23 bezpośrednie linie drobnicowe, w tym 14 do Niemiec oraz codzienne trasy na północ (państwa bałtyckie), południe (Czechy, Słowacja, Włochy), a także na zachód Europy (Holandia, Francja, Hiszpania).