Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Przy wyborze zwycięzców w kategorii social media pod uwagę brane były takie czynniki jak jakość prowadzonych działań, interakcje z fanami, innowacyjne podejście, oryginalność, zasięg, wizerunek, spójność działań czy wielokanałowość. Poprzednio ta nagroda została przyznana Ekstraklasie S.A. za rok 2016.
- Od wielu lat rozwijamy nasze kanały social media, mając świadomość jak ważną role pełnię one w komunikacji z fanami piłki nożnej. Wiele z naszych formatów znajduje uznanie w oczach zarówno odbiorców, jak i naszych partnerów, którzy bardzo chętnie współpracują z nami na tym polu. Nasze kanały społecznościowe wspiera niezmiennie marka OSHEE, która jest obecna przy wszystkich publikacjach dotyczących rozgrywek, ale przygotowujemy dedykowane formaty także dla marek Aztorin, PKO Bank Polski, LOTTO i Henryk Kania oraz adidas – powiedział Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.
Swoją komunikację w social mediach Ekstraklasa opiera o content wideo przygotowywany przez spółkę-córkę, Ekstraklasa Live Park, której głównym zadaniem jest produkcja sygnału telewizyjnego z meczów. Produkcje na kanały online są często przygotowywane także dla klubów. Dzięki obranej strategii rok 2018 okazał się rekordowy na wszystkich platformach: od Twittera (+300% wyświetleń wideo, +20% wyświetleń wpisów), przez Facebooka (blisko ćwierć miliarda wyświetleń postów), aż po najszybciej rozwijający się Instagram (podwojenie liczby obserwujących, 100 milionów wyświetleń postów).
- W ubiegłym roku kontynuowaliśmy stałe działania i cykle, które użytkownicy zdążyli już polubić - jak „Gol Dnia” czy „Ekstra Gra”. Staraliśmy się jednak dodać kolejne ciekawe dla kibiców formaty. W lutym zainaugurowaliśmy cykl „Rysunkowa Ekstraklasa”, w którym w formie rysunków opowiadamy o lidze z przymrużeniem oka, a jesienią we współpracy z marką Aztorin wprowadziliśmy dedykowany format wideo „Graj na czas”. Również kluby Ekstraklasy miały duży udział w rozwoju naszych kanałów internetowych – powiedział Manager ds. Social Media Ekstraklasy S.A. Maciej Nakielski.
Nagrody Biznesu Sportowego Statuetki DEMES promują osoby i instytucje, które poprzez swoją działalność mają bezpośredni wkład w rozwój polskiego sportu. Są one wyróżnieniem dla podmiotów przyczyniających się w największym stopniu do rozwoju relacji między sportem i biznesem. Tegoroczna XV Gala Sportu i Biznesu, podczas której wręczono nagrody, odbyła się 13 marca 2019 roku, w Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie.