Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - osiągnęła w I kwartale 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,17 mln zł oraz zysk netto na poziomie 739 tys. zł, co oznacza poprawę o 2,3 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie EBITDA grupy Sfinks Polska na koniec marca br. wyniosła 4,04 mln zł wobec 1,5 mln zł w I kw. 2013 r. Poprawa wyników grupy to efekt systematycznie rosnącej rentowności operacyjnej biznesu Sfinksa. Ze względu na zmiany w umowach z franczyzobiorcami w I kwartale 2014 r. z konsolidacji zostało wyłączonych 11 lokali franczyzowych, które w tym okresie wypracowały 3,26 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej. Sprzedaż gastronomiczna we wszystkich lokalach sieci w I kwartale 2014 r. wyniosła 42,35 mln zł, co oznacza wzrost o 11,3 % wobec obrotów sprzed roku.
- Jesteśmy zadowoleni z rezultatów minionego kwartału: dodatni wynik netto, 30-procentowy wzrost zysku brutto na sprzedaży, poprawa EBITDA o 2,55 mln zł i poprawa innych kategorii operacyjnych w I kwartale świadczą o tym, że nasz biznes działa coraz bardziej efektywnie. Wzrost rentowności to rezultat działań w wielu wymiarach – począwszy od oferty i jakości usług, poprzez odpowiednią politykę inwestycyjną i przekształcenia w strukturze sieci restauracji, po poprawę efektywności kosztowej na poziomie lokali i grupy. Dzięki temu dysponujemy coraz sprawniejszym mechanizmem biznesowym, co w powiązaniu z silną pozycją na rynku restauracji pozwala nam optymistycznie myśleć o przyszłości – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
W I kwartale 2014 r. Sfinks przeprowadził kolejny etap zmian w strukturze sieci. Dotyczyły one m.in. przekształceń 5 restauracji franczyzowych - na które inwestycje ponosił Sfinks Polska - na operatorskie. W efekcie na koniec marca w grupie Sfinks funkcjonowały 2 restauracje własne, 91 restauracji operatorskich oraz 16 franczyzowych. Dodatkowo w I kwartale część restauracji franczyzowych na skutek zmian w umowach z franczyzobiorcami zostało wyłączonych z konsolidacji. W rezultacie na dzień 31 marca spośród 16 restauracji działających we franczyzie konsolidowanych jest 5 lokali.
W I kwartale spółka otworzyła nową restaurację Sphinx w popularnym podwarszawskim centrum handlowym Janki, wyprowadzając się jednocześnie ze starego miejsca w tej galerii. Nowy lokal jest dużo większy od poprzedniego i znajduje się w lepszym punkcie. Restauracja zyskała też nowy wystrój i aranżację przestrzeni. Sala została podzielona na kilka stref. Pojawiły się udogodnienia dla rodzin z dziećmi – przestronne miejsce zabaw i parking dla wózków. Po zakończeniu I kwartału – już w kwietniu – przeniesiony i na nowo zaaranżowany został także Sphinx w galerii Blue City w Warszawie.
W tym roku na mapie zasięgu Sfinks Polska pojawią się kolejne restauracje. Nowe lokale pod szyldem Sphinx zostaną otwarte m.in. w centrum handlowym Alfa w Białymstoku, przy podwarszawskim węźle komunikacyjnym w miejscowości Zakręt, a także w stołecznym Błękitnym Wieżowcu przy pl. Bankowym. Spółka prowadzi też rozmowy w sprawie następnych inwestycji operatorskich i franczyzowych.