Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Na jego podstawie spółka zamierza zaoferować akcjonariuszom blisko 14,9 mln akcji serii J z prawem poboru oraz wprowadzić do obrotu do 7,4 mln akcji serii I z prywatnej oferty dla banków w ramach konwersji części zobowiązań kredytowych na walory spółki. Prospekt zostanie opublikowany 16 maja. Łącznie z obu emisji Sfinks może pozyskać nawet ponad 120 mln zł.
- W ciągu ostatnich dwóch lat zrobiliśmy bardzo dużo, żeby wyprowadzić spółkę na prostą i móc skoncentrować się na rozwoju i odbudowie silnej pozycji Sfinksa na rynku. Jesteśmy do tego przygotowani od strony operacyjnej i organizacyjnej. Przeprowadziliśmy restrukturyzację we wszystkich obszarach działalności spółki, a jej efekty zaczynają być wyraźnie widoczne w osiąganych przez nas wynikach. Mamy sieć o bardzo dużym potencjale, z silnymi markami, działającymi w oparciu o bardzo dobre koncepty gastronomiczne. Naszym celem jest obecnie oddłużenie spółki i realizacja strategii rozwoju, której istotnym elementem jest konsekwentna rozbudowa sieci. Środki pozyskane dzięki emisjom będą przeznaczone na realizację obu tych założeń – powiedział Jacek Woźniewicz, wiceprezes zarządu Sfinks Polska SA.
Cena emisyjna akcji serii I w ramach prywatnej oferty dla banku ING Bank Śląski S.A. i PKO BP S.A. wynosi 5,65 zł za jeden walor. W takiej samej cenie oferowane będą dotychczasowym akcjonariuszom spółki akcje serii J z prawem poboru w ramach emisji publicznej. W ramach oferty z prawem poboru jedną akcję Sfinksa będzie można nabyć za jedno prawo poboru. Dzień prawa poboru ustalono na 26 maja. Oferującym jest Trigon Dom Maklerski.
Sfinks Polska zarządza obecnie 109 restauracjami, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 8 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.