Jedyne w Polsce targi przeznaczone wyłącznie dla PR-owców zajmujących się organizowaniem różnego rodzaju wydarzeń oraz przedstawicieli branży eventowej z agencji, korporacji i samorządów odbędą się w dniach 7-8 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Podczas targów będą prezentowane różnorodne rozwiązania dla branży eventowej i wiele gotowych pomysłów do wykorzystania podczas organizacji imprez. Targi będą też okazją do skorzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez uznanych ekspertów z branży. Będą one organizowane m. in. przez przedstawicieli Stowarzyszenia Branży Eventowej, które jest patronem merytorycznym targów EVENT 2010. Specjalny blok poświęcony komunikacji z mediami poprowadzi Związek Firm PR. W ramach organizowanego podczas targów Meeting Baru odbędzie się m. in. dyskusja na temat etyki w branży eventowej. Udział w targach i szkoleniach jest bezpłatny dla osób z branży pod warunkiem wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl, gdzie dostępny jest też szczegółowy program targów.

- Podczas targów zwiedzający będą mogli zapoznać się z nowatorskimi rozwiązaniami i produktami oraz najnowszymi trendami, które pojawiają się na dynamicznie rozwijającym się rynku eventowym. Nie zabraknie innowacyjnych produktów, pokazów i prezentacji. Ponadto, liczne szkolenia i konferencje towarzyszące targom będą doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i zdobycia nowych umiejętności. Podczas dwóch dni targów organizowane będą również panele dyskusyjne w ramach Meeting Baru na tematy najbardziej istotne dla całego środowiska. Zeszłoroczna edycja pokazała, że targi Event to także platforma integrująca branżę, są więc wydarzeniem, na którym po prostu trzeba być -– komentuje Agnieszka Huszczyńska, prezes zarządu MT Targi, organizatora targów Event.

Pierwszego dnia targów, 7 października, obędzie się konferencja pod hasłem „Bezpieczeństwo eventu - na co zwrócić uwagę przy organizacji eventu, aby był on bezpieczny dla jego uczestników i organizatorów?” organizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej.  Eksperci ze stowarzyszenia poprowadzą również szkolenie „Ubezpiecz swój sukces – możliwości ubezpieczenia eventu oraz działania zwiększające frekwencję uczestników”. Dodatkowo, odbędą się również szkolenia z zakresu promocji eventów, m. in. konferencja „W jaki sposób wykorzystać media do promocji eventu? organizowana przez Związek Firm Public Relations. W drugim dniu targów SBE poprowadzi szkolenia w zakresie przygotowania projektu eventowego i oceny jego efektywności. O technicznych aspektach imprezy opowiedzą eksperci z magazynu „Muzyka i Technologia”, a o ochronie własności intelektualnej podczas eventu -  kancelaria Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy.

W ramach Meeting Baru odbędą się dyskusje panelowe dotyczące etyki i biurokracji w branży eventowej. Z kolei  podczas debaty Brief for Poland pod hasłem „Trójkąt Efektywności Briefu” omówione zostaną zasady i korzyści ze współpracy administracji publicznej z usługodawcami. Targi Event 2010 zwieńczy prezentacja ”To idzie młodość - kreatywny catering w wykonaniu dwudziestolatków” połączona z interaktywnymi warsztatami kulinarnymi.

Podczas targów będzie można zapoznać się z ofertą sprzętu technicznego, usług cateringowych, propozycji scenografii lub też miejsc na różnorodne imprezy. Wśród wystawców nie zabraknie agencji tłumaczy, modelek, stylistów i agencji fotograficznych oraz firm zajmujących się bezpieczeństwem i ochroną imprez. Swoje propozycje przedstawiać będą również firmy odpowiedzialne za produkcję nośników i gadżetów reklamowych wykorzystywanych w trakcie imprez. Na stoisku firmy D3art  odbędzie się pokaz żonglerki artystycznej, a internetowa platforma Evenea umożliwi przetestowanie serwisu wspierającego proces organizacji i promocji wydarzeń oraz elektronicznego systemu kontroli wejścia na wydarzenie. Z kolei firma Infrared Group S.c. w ramach akcji „Twoja elektroniczna wizytówka” zademonstruje działanie kolektorów kodów kreskowych, które pozwalają gromadzić dane nt. odwiedzających poszczególne stoiska. Urządzenia rozdystrybuowane zostaną wśród wybranych losowo wystawców w czasie targów. Po zakończeniu imprezy otrzymają oni dane nt. osób, które odwiedziły stoisko wraz z raportem odwiedzin. Z kolei wśród zwiedzających, którzy zgodzą się na udział w akcji i wymianę kontaktów, rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody.

Aby wziąć bezpłatnie udział w targach i wszystkich wydarzeniach towarzyszących należy zarejestrować się on-line na stronie www.targievent.pl/rejestracja. W przypadku zapisów na miejscu w dniu targów opłata za wstęp wynosi 30 zł za 2 dni, a 20 zł za dzień. O wstępie na szkolenia decydować będzie kolejność przyjścia.

Na targi Event 2010 dojechać można transportem własnym lub środkami komunikacji publiczne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C położone jest zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Obiekt zapewnia 1500 miejsc oraz stały postój taksówek. W sąsiedztwie kursuje 10 miejskich linii autobusowych z różnych miejsc Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego - Pociągi Kolei Mazowieckich.