Ogólnopolska sieć restauracji Sphinx wprowadza nowy program dedykowany studentom - Sphinx Student Club. Każdy student może otrzymać kartę uprawniającą do korzystania z promocyjnego Student Menu. Uczestnicy Sphinx Student Club będą także mieli dostęp do dedykowanych specjalnie dla nich akcji promocyjnych, jak również będą mogli brać udział w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. Sieć Sphinx w celu promowania i poszerzania zasięgu nowego programu studenckiego nawiązuje współpracę z partnerami m.in. z samorządami studenckimi, zespołami i klubami muzycznymi.
Kartę Sphinx Student Club będą mogli otrzymać studenci posiadający aktualne legitymacje w każdej restauracji Sphinx. Upoważnia ona do skorzystania z oferty - Student Menu, w której znajduje się 13 dań w promocyjnych cenach. Posiadacze karty klubowej znajdą w menu między innymi wołowego burgera z amerykańskiego angusa już za 14,99 zł, a doprawionego sosem chimichurri za 15,99 zł oraz liczne dodatki za 2 i 3 zł. W menu zawarto również cztery rodzaje shoarmy, każda za 15,99 zł. W tej cenie można również zamówić grillowaną pierś z kurczaka lub karkówkę z frytkami ewentualnie ryżem oraz zestawem surówek. Na zwolenników makaronów czeka spaghetti carbonara lub penne spinaci za 14,99 zł. Z kolei dla tych co lubią warzywa Sphinx oferuje sałatkę cezar oraz mix sałat z boczkiem i serem pleśniowym w cenie 14,99 zł każda.
Na stronie internetowej restauracji Sphinx założono również zakładkę dla studentów, do której dostęp będą mieli właściciele karty Sphinx Student Club. Będą tam zamieszczane informacje o specjalnych promocjach dostępnych po zalogowaniu się tylko dla osób posiadających kartę.
- Już na początku swojej działalności Sphinx był kojarzony jako restauracja przyjazna studentom ze względu na ceny i wielkość dań, co wzięliśmy również pod uwagę konstruując naszą nową ofertę. Wykracza ona jednak obecnie poza ramy kulinarne. Chcemy bowiem dodatkowo zachęcać studentów do spędzania wolnego czasu właśnie u nas. Stąd propozycja imprez muzycznych oraz specjalnych promocji kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. W dużej mierze to od lokalizacji będzie zależało jaka oferta będzie dominować w danym punkcie. Nasi klienci to bowiem nie tylko studenci, ale też rodziny z dziećmi i inne grupy, dla których również mamy wiele ciekawych propozycji. Choć z pewnością restauracje położone bliżej uczelni będą miały więcej atrakcji przeznaczonych dla studentów – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej siecią Sphinx.
- Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz naszej sieci w pięciu dużych miastach Polski, aż 45% młodych osób w wieku 18-29 lat odwiedza regularnie – co najmniej raz w tygodniu – lokale gastronomiczne. W tej grupie jest też wielu studentów. Liczymy, że nasza nowa oferta zachęci ich do regularnego odwiedzania restauracji Sphinx – dodaje Dorota Cacek.
Badanie opinii na rzecz sieci restauracji Sphinx przeprowadzono przez Gfk Polonia w maju 2014 r. na próbie (n=1008) respondentów z Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia w wieku 18-65 lat. Próba oddaje strukturę populacji poszczególnych miast.