Nowa odsłona happy hours w sieci Sphinx
Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – wprowadziła na jesień nową odsłonę oferty na każdy dzień tygodnia. Od 4 października klienci restauracji Sphinx mogą w specjalnych cenach zamawiać dania oraz napoje w ramach promocji „Studenci -50%”, „Grillowe Poniedziałki”, „2 shoarmy w cenie 1” oraz „Before w Sphinx”. Oferta obowiązuje do odwołania w całej sieci Sphinx.
Sphinx po raz kolejny nagrodzony Godłem Jakość Obsługi
Restauracje Sphinx, należące do spółki Sfinks Polska, zostały uhonorowane Godłem Jakość Obsługi Wybór Konsumentów 2011, trafiając jednocześnie do grona 100 najprzyjaźniejszych firm w Polsce. Laureaci tej nagrody są wyłaniani na podstawie badania przeprowadzonego wśród setek tysięcy konsumentów z całego kraju. Sieć Sphinx została nagrodzona tym godłem już po raz trzeci.
Sfinks spłaci część długu i planuje dalszy rozwój
Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, podpisał ostateczne porozumienie z bankami wierzycielami restrukturyzujące zadłużenie. Zakłada ono, że Raiffeisen Bank Polska umorzy spółce 35% długu po spłacie pozostałej części do końca września br. Od kredytów w PKO BP i ING Banku Śląskim Sfinks przez 3 lata będzie regulować tylko odsetki, a kapitał ma spłacić w ciągu kolejnych 5 lat - do 30 września 2019 r. W porozumieniu znalazły się także zapisy na temat możliwości konwersji tych długów na akcje spółki w ciągu trzech lat oraz udzielenia pożyczki podporządkowanej przez Sylwestra Cacka do kwoty dokonanej spłaty w Raiffeisen, tj. ok. 5,7 mln zł, by spółka w razie potrzeby mogła skorzystać z dodatkowych środków na rozwój. W pierwszym półroczu Sfinks otworzył już 13 restauracji i zwiększył sprzedaż o 11% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Osiągnął przy tym dodatni wynik EBITDA w wysokości 1,3 mln zł, co stanowi poprawę o 8,7 mln zł. Obecnie prowadzone są inwestycje w siedem nowych restauracji.
Gortat w menu na wynos w restauracjach Sphinx
Sieć restauracji Sphinx, zarządzana przez Sfinks Polska, wydała menu wzbogacone o elementy lifestylowe. W menu, które klienci mogą zabrać ze sobą, obok listy dań można znaleźć przepisy, a także rozmowy i artykuły na temat kulinariów, rozrywki oraz podróży. Gwiazdą „Sphinx Menu” jest Marcin Gortat, który w ramach współpracy ze Sfinks Polska promuje na okładce menu na wynos. Trafi ono do wszystkich restauracji sieci Sphinx 5 września i będzie dostępne dla klientów bezpłatnie.
Sfinks: wzrost obrotów i zysku na sprzedaży w I półroczu
Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2011 osiągnął przychody skonsolidowane w wysokości 83,5 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. Grupa Sfinks Polska w raportowanym okresie osiągnęła zysk na sprzedaży na poziomie 3,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej notowała jeszcze stratę w wysokości 3,6 mln zł. Znaczną poprawę osiągnięto także w przypadku innych wyników finansowych grupy. W I półroczu br. o ponad 2/3 zredukowano stratę operacyjną - do 4,1 mln zł, a strata netto została zmniejszona o blisko połowę - do 8,1 mln zł.
Carlsberg rozdaje nagrody w restauracjach Sphinx i WOOK
W sieciach Sphinx i WOOK rusza akcja promocyjna organizowana przez Carslberg, w której do wygrania są tysiące nagród. Od 1 września klienci tych restauracji kupując trzy piwa Carlsberg o pojemności 0,5 litra otrzymają zdrapkę gwarantującą wygraną. Do zdobycia są tysiące litrów piwa, telewizory marki Sharp oraz nagrody niespodzianki, które szczególnie mocno ucieszą fanów piłki nożnej. Promocja potrwa do 31 października 2011 r. lub do wyczerpania zdrapek. Akcja Carlsberga będzie promowana na materiałach BTL w restauracjach, w serwisie Facebook i na stronie www.sphinx.pl, a także za pomocą mailingu do klientów.
Złoty Laur Klienta 2011 dla Sfinks Polska
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, został nagrodzony złotym godłem w Ogólnopolskim Plebiscycie Popularności Produktów i Usług Laur Klienta 2011 w kategorii restauracje sieciowe. Oznacza to, że według klientów restauracje spółki są uznawane za najlepsze i godne polecenia.
Zmiany w zarządzie Sfinks Polska
Rada nadzorcza Sfinks Polska – właściciela sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – zatwierdziła zmiany w zarządzie spółki. Na czele Sfinksa ponownie stanął Sylwester Cacek, akcjonariusz i do niedawna członek rady nadzorczej. Dotychczasowa prezes spółki, Mariola Krawiec-Rzeszotek, objęła stanowisko wiceprezesa odpowiedzialnego za rozwój i inwestycje. Do zarządu weszła także Dorota Cacek, która poprowadzi pion marketingu. We władzach spółki pozostają odpowiedzialny za sprzedaż Bogdan Bruczko, a także Jacek Woźniewicz, który nadzoruje obszar finansów.