Zapachniało kawą w restauracjach Sphinx
„Figa z makiem”, „Kawa po wiedeńsku”, „Banana espresso” i „Irish dream” – to aromatyczne kawowe propozycje na bazie nowej mieszanki Julius Meinl, jakie na wiosnę pojawiły się w restauracjach Sphinx w ramach sezonowej oferty „Zapachniało kawą”. Będzie można ich spróbować we wszystkich lokalach sieci w Polsce od 10 kwietnia br.
Restauracje Sphinx zapraszają na urodzinowe zestawy
Popularna sieć restauracji Sphinx z okazji 20-lecia wprowadza urodzinową ofertę słodkich zestawów pod hasłem „Świętuj z nami!”. Nowa propozycja obejmuje dwa rodzaje deserów serwowanych z napojami, czyli lodową „Malinową Pokusę” z kawą cappuccino oraz crème brûlée z kieliszkiem wina bądź cydrem do wyboru. Oba zestawy dostępne są w promocyjnej cenie 14,99 zł. Dodatkowo w prezencie do zestawu klienci otrzymają urodzinową czekoladkę. Nowa oferta zestawów obowiązuje we wszystkich lokalach sieci Sphinx do 31 maja.
Chłopskie Jadło z propozycjami na wiosnę
Krem szpinakowy, sandacz wiosenny, stek z polędwicy, śledź kresowy oraz szaszłyki po polsku – to najnowsze propozycje sieci restauracji Chłopskie Jadło w ramach wiosennej oferty „Szef kuchni poleca”. Pięć sezonowych dań będzie serwowanych w lokalach Chłopskie Jadło do 14 maja.
Sphinx z nową ofertą kaw
Sphinx, popularna sieć gastronomiczna należąca do Sfinks Polska, oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw uznanej austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.
Restauracje Sphinx prezentują Gwiazdy Sezonu i Gości Specjalnych
Plejada nowych dań czeka na klientów restauracji Sphinx w najnowszej sezonowej ofercie pod hasłem „Gwiazdy sezonu - Kulinarne Superprodukcje”. We wkładce do menu pojawiło się sześć wyjątkowych propozycji, jak hummus, krem selerowy z nutą truflową, łosoś z bukietem zielonych warzyw, sałata z wątróbką w porzeczkach, polędwiczki w żurawinie czy deser „Sekret Orientu”. Jako „Goście Specjalni” w nowej wkładce występują trzy wyborne steki z polskiej wołowiny: polędwicy, rostbefu i antrykotu. Oferta będzie dostępna w restauracjach Sphinx do 28 kwietnia.
Ruszyła pierwsza restauracja Sphinx w Kołobrzegu
Popularna sieć restauracyjna Sphinx otworzyła swój najnowszy lokal w Kołobrzegu. Restauracja mieści się w Galerii Hosso przy Placu Ratuszowym 3. To pierwszy Sphinx działający w tym nadmorskim mieście.
Sfinks z 34,6 mln zysku netto w 2014 r.
Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, osiągnęła na koniec 2014 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 165,4 mln zł wobec 141,2 mln zł rok wcześniej, co daje 17-procentowy wzrost. Jednocześnie zysk netto spółki po IV kwartale 2014 r. wyniósł 34,6 mln zł, podczas gdy na koniec 2013 r. Sfinks generował stratę na poziomie 3,6 mln zł. Tym samym w ciągu roku spółka poprawiła jednostkowy wynik netto o ponad 38 mln zł. Znaczna różnica wobec pierwotnych szacunków opublikowanych w prognozie wynika przede wszystkim z poprawy rentowności biznesu, wyższej niż zakładano wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło i wyższej wyceny aktywa podatkowego. Jednocześnie zmiana na poziomie zysku netto spowodowała większą od prognozowanej poprawę kapitałów własnych, tj. do poziomu -14,7 mln zł na koniec 2014 r., podczas gdy rok wcześniej wynosiły one -50,6 mln zł.
Kolacja w restauracji coraz popularniejsza
Blisko połowa (44%) dorosłych mieszkańców dużych polskich miast co najmniej raz w miesiącu wybiera restaurację lub inny lokal gastronomiczny na spędzenie wieczoru i posiłek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie 32% respondentów z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia przyznało, że jeszcze 10 lat temu na kolację do restauracji przychodzili rzadziej niż obecnie. Taki trend wzrostowy obserwuje także ogólnopolska sieć Sphinx, mająca swoje lokale w całym kraju. Mieszkańcy dużych miast spotykają się wieczorem w restauracjach zarówno bez specjalnej okazji, ale też by celebrować wyjątkowe wydarzenia lub dni takie jak choćby walentynki.