Sfinks: ponad 700 tys. zł zysku netto i 4 mln zł EBITDA w I kw. 2014
Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - osiągnęła w I kwartale 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,17 mln zł oraz zysk netto na poziomie 739 tys. zł, co oznacza poprawę o 2,3 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie EBITDA grupy Sfinks Polska na koniec marca br. wyniosła 4,04 mln zł wobec 1,5 mln zł w I kw. 2013 r. Poprawa wyników grupy to efekt systematycznie rosnącej rentowności operacyjnej biznesu Sfinksa. Ze względu na zmiany w umowach z franczyzobiorcami w I kwartale 2014 r. z konsolidacji zostało wyłączonych 11 lokali franczyzowych, które w tym okresie wypracowały 3,26 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej. Sprzedaż gastronomiczna we wszystkich lokalach sieci w I kwartale 2014 r. wyniosła 42,35 mln zł, co oznacza wzrost o 11,3 % wobec obrotów sprzed roku.
Sphinx zaprasza na nowości z grillowym zacięciem
Pierś z kurczaka owinięta bekonem podawana z zielonym groszkiem, burger z angusa oraz stek ze szparagami i sosem holenderskim to tylko niektóre dania z nowej wkładki do menu wprowadzonej w sieci restauracji Sphinx. Wiosenno-letnie propozycje „Nowości z grillowym zacięciem” zawierają łącznie siedem potraw. Nowa wkładka obowiązuje w restauracjach Sphinx w całej Polsce od 15 maja do 29 czerwca.
Sphinx zaprasza na nowe menu lunchowe
Sphinx, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji w Polsce, wprowadza nowe menu lunchowe. Składa się ono z sześciu zestawów w atrakcyjnych cenach podzielonych na trzy grupy: „Na mniejszy apetyt”, „Klasyczne” i „Premium”. Każdy zestaw zawiera zupę i danie główne. Dodatkowo do lunchu z grupy „Premium” serwowany jest wyśmienity deser z kawą lub herbatą. Klienci mogą skorzystać z oferty lunchowej we wszystkich lokalach Sphinx w Polsce od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-14.30 z wyłączeniem dni świątecznych.
Lifestylowe Menu Sphinx w nowej szacie
W restauracjach Sphinx, sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, dostępne jest najnowsze lifestylowe Menu Sphinx w zmienionym, większym formacie. Na okładce gości Charles Daigneault, który zdobył popularność dzięki programowi MasterChef. Ten mieszkający w Polsce Kanadyjczyk w wywiadzie opowiada o swoim życiu oraz o doświadczeniach i planach związanych z gotowaniem. W nowym Menu Sphinx nie brakuje również porad kulinarnych, inspirujących przepisów i aktualności z sieci restauracji.
Chłopskie Jadło wprowadza „Wiosenne nowości”
Chłopskie Jadło, sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadza sezonową ofertę pod hasłem „Wiosenne nowości”. W specjalnej wkładce do menu pojawiły się cztery dania: „Sałatka pod gruszą”, „Stek z urugwajskiego hereforda”, „Krem brokułowy” oraz „Kurczę z kieszonką”. Wiosenne propozycje kulinarne są dostępne we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło do 14 maja.
Restauracje Sphinx z sześcioma ofertami sezonowymi
Sfinks: kolejny kwartał zysku netto
Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – w 2013 r. zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 176,65 mln zł z 171,12 mln zł w 2012 r. Jednocześnie grupa poprawiła w ubiegłym roku skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej o 7,2 mln zł, a skonsolidowany wynik netto o 9,44 mln zł. Oznacza to, że Sfinks w 2013 r. osiągnął skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w wysokości 3,55 mln zł wobec straty -3,66 mln zł rok wcześniej, zaś skonsolidowana strata netto wyniosła w minionym roku zaledwie -0,55 mln zł wobec -9,99 mln zł w roku 2012. W czwartym kwartale 2013 r. Sfinks odnotował skonsolidowany zysk netto 0,92 mln zł wobec straty -0,87 mln zł rok wcześniej. Spółka zapowiada dalszy rozwój – na inwestycje w rozbudowę sieci restauracji zamierza przeznaczyć w 2014 roku około 12,7 mln zł.
Restauracje będą odbierać klientów fast foodom
W tym roku restauracjom w Polsce przybędzie więcej klientów niż fast foodom - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sfinks Polska. Co czwarta (25%) osoba korzystająca z usług gastronomicznych zamierza w 2014 r. jadać w restauracjach częściej niż do tej pory. W fast foodach chce jadać częściej tylko co jedenasty badany (9%), a 15% chce w nich bywać rzadziej. Co istotne, badanie zrealizowane na zlecenie właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK pokazuje, że w największym stopniu swoje przyzwyczajenia gastronomiczne mają zamiar zmienić klienci pomiędzy 20 a 24 rokiem życia. Aż cztery osoby na dziesięć (41%) z tej grupy planują w 2014 r. częściej jadać w restauracjach i aż 46% deklaruje, że w tym roku będzie rzadziej niż do tej pory odwiedzać fast foody.