Agencje Partner of Promotion, WebTalk, Practum Consulting oraz On Board wspólnie z Think Kongiem znalazły się na liście nagrodzonych w tegorocznej edycji International Stevie Awards.

Najwięcej statuetek przypadło polskim agencjom w kategoriach związanych z komunikacją i PR. Brązową nagrodę w kategorii komunikacja kryzysowa zdobyła agencja Practum Consulting, za projekt Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Również brąz, w kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Social Media Focused – Europe, zdobyły wspólnie agencje On Board i Think Kong (projekt „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, realizowany na rzecz Diageo Polska) oraz Web Talk (projekt „Najtrudniejszy quiz piłkarski” zrealizowany dla Kia Polska). Dwie statuetki trafiły także do polskich firm – srebro w kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Issues Management zdobyła Polpharma (za kampanię „Ciśnienie na życie”). W kategorii Communications or PR Campaign/Program of the Year - Reputation/Brand Management – Europe srebrną nagrodę otrzymał Idea Bank, za projekt “Duma przedsiębiorcy”.

(…)

Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting:

„W projekcie tym musieliśmy się zmierzyć  z instytucją, która zazwyczaj postrzegana jest jako mająca rację i działająca w interesie konsumentów. W tym świetle skuteczne podważenie słuszności argumentacji urzędu było więc nie lada wyzwaniem.

Duże znaczenie miał też sam czas - jak to zwykle ma miejsce w przypadku kryzysów. Mimo iż mieliśmy świadomość, że UOKiK prowadził postępowanie dotyczące Sfinksa, o planowanej przez UOKiK w naszej sprawie konferencji prasowej dowiedzieliśmy się dzień przed od jednego z dziennikarzy. Tego samego dnia pełnomocnik spółki otrzymał decyzję UOKiK i dopiero późnym popołudniem Sfinks mógł zapoznać się z decyzją i jej uzasadnieniem. Mimo braku czasu na pełną analizę tych dokumentów, zdecydowaliśmy się na podjęcie komunikacji wyprzedzającej działania medialne UOKiK. Jeszcze przed konferencją prasową Urzędu dziennikarze mieli możliwość zapoznania się ze stanowiskiem spółki, co miało duży wpływ na późniejsze postrzeganie całej sprawy. Całości argumentacji dopełniła konferencja prasowa zorganizowana w dniu złożenia odwołania od decyzji prezesa UOKiK przez Sfinks Polska.”

 

Więcej: Proto.pl, 14 sierpnia 2014

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=133420&rob=Stevie_Awards:_osiem_statuetek_dla_Polakow

 

13 sierpnia ogłoszono zwycięzców w 11. edycji konkursu International Business Awards. Nagrody otrzymało siedem podmiotów z Polski.

W konkursie wyróżniających się inicjatyw z zakresu marketingu, reklamy oraz komunikacji biznesowej oceniono w tym roku ponad 3500 zgłoszeń z ponad sześćdziesięciu krajów i regionów.

(...)

Agencja Practum Consulting jako realizator projektu "Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów" W sytuacji kryzysowej, jaka zaistniała w związku z prowadzeniem postępowania antymonopolowego przez UOKiK przeciwko sieci restauracji Sfinks Polska, agencja skutecznie przedstawiła stanowisko spółki w odpowiedzi na działania urzędu. Kategoria: Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa.

Więcej: marketing-news.pl, 14 sierpnia 2014

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38984

 

Agencja Practum Consulting zdobyła brązową statuetkę Stevie w międzynarodowym konkursie - International Business Awards. Nagrodę otrzymała w kategorii „Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa” za projekt „Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.

- Bardzo się cieszymy, że międzynarodowe grono specjalistów w prestiżowym konkursie doceniło działania, jakie prowadziliśmy na rzecz Sfinksa i to w obszarze PR uznawanym za najtrudniejszy. Projekt, który zgłosiliśmy, dotyczył komunikacji w sytuacji kryzysowej, jaka zaistniała w związku z prowadzeniem postępowania antymonopolowego przez UOKiK przeciwko Sfinks Polska. Skuteczne przedstawienie stanowiska spółki w odpowiedzi na działania Urzędu sprawiło, że Sfinks nie tylko wygrał starcie medialne z UOKiK, ale także zyskał przychylność opinii publicznej w tej sprawie - mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca Practum Consulting.
 
Stevie Awards to jedne z najważniejszych nagród biznesowych na świecie. Powstały w 2002 roku, by honorować i zwracać uwagę społeczeństwa na pozytywne osiągnięcia organizacji i profesjonalistów z całego świata. W krótkim czasie Stevie stały się najbardziej pożądaną nagrodą na świecie. W tegorocznej edycji International Business Awards wzięto pod uwagę ponad 3500 zgłoszeń z ponad 60 krajów i regionów.
 
Media relations

Media relations to działania doskonale znane specjalistom PR, jednak nie zawsze ten termin jest w pełni zrozumiały i jasny dla osób spoza branży. Często bowiem media relations i znacznie szersze pojęcie public relations są mylnie postrzegane jako synonimy. Dlatego dla tych, którzy są zainteresowani usługami, PR warto sprecyzować co się właściwie kryje za hasłem media relations. Pozwoli to na uniknięcie błędnych domysłów czy oczekiwań nie wpisujących się w obszar relacji z mediami.

konferencja prasowa

Kiedy pada pomysł zorganizowania konferencji prasowej, często wzbudza on wiele euforii, oczekiwań i wyobrażeń klienta – dziennikarze, fotoreporterzy, kamery i wiele publikacji w mediach. Żeby jednak pomysł w efekcie realizacji nie okazał się porażką, należy go dokładnie przemyśleć. Pomogą w tym obiektywne odpowiedzi na kilka kluczowych pytań: po co zwołujemy konferencję, czyli jakie cele chcemy poprzez nią osiągnąć?, jakie informacje mamy do przekazania dziennikarzom? kto ma na niej wystąpić?

informacja prasowa

Wysyłając informację prasową do mediów, firmy liczą na pozytywny efekt w postaci wzmożonego zainteresowania dziennikarzy tematem i licznych publikacji. Jednak nie zawsze oczekiwania zostają spełnione. Wówczas pojawiają się pytania, dlaczego informacja nie zaciekawiła dziennikarzy i czy zostały popełnione jakieś błędy? Warto zatem poznać podstawowe zasady przygotowania i dystrybucji prawidłowej informacji prasowej, a także elementów, które zwiększają szanse na jej rozpowszechnienie w mediach.

tytuł informacji prasowej

Informacja prasowa to tylko pozornie najłatwiejsze i najbardziej oczywiste narzędzie w codziennej pracy specjalisty PR. W rzeczywistości opracowując komunikat dla mediów można nieopatrznie zastawić na siebie wiele pułapek. Jedną z nich jest niewłaściwy dobór tytułu. Niestety efektem wpadnięcia we własne sidła jest zazwyczaj oddźwięk w mediach grubo poniżej oczekiwań, a w najgorszym wypadku jego brak. Warto więc pamiętać o kilku regułach, aby uniknąć rozczarowania przy przeglądaniu raportów z monitoringu.

autoryzacja wypowiedzi

Udzielając wywiadu prasie mamy prawo do autoryzacji, czyli weryfikacji i wyrażenia zgody na publikację swojej wypowiedzi w mediach. Zdarza się jednak, że niektórzy niesłusznie traktują to prawo jako możliwość całkowitej modyfikacji cytatu i wycofania się z własnych słów. Stąd autoryzacja wypowiedzi nie jest szczególnie lubiana przez dziennikarzy, zwłaszcza w sytuacjach, gdy ingerencja w przesłany tekst jest nadmierna i nieuzasadniona. Warto zatem pamiętać o kilku prostych zasadach, które sprawią, że weryfikacja cytatu będzie przeprowadzona sprawnie...