Ukryte newsy
PR-owiec czasem musi być jak detektyw lub poszukiwacz skarbów, który odkrywa ciekawe informacje, zdarzenia, łączy fakty mogące cieszyć się publicznym zainteresowaniem. Nieraz pozornie drobna informacja po przeanalizowaniu okazuje się głównym newsem komunikacji. Jednak, jak diament, wymaga umiejętnego oszlifowania.
Z cyklu OPINIE: Być albo nie być? - oto e-pytanie
Niektóre marki nie doceniają potencjału, ale też zagrożeń związanych z social media. Bo choć profil na Facebooku czy Twitterze nie każdemu biznesowi jest potrzebny, to rezygnując z obecności na tych platformach może okazać się, że i tak w nich jesteśmy, ale bez naszej kontroli.
Solidność i energia lepsze niż reklama
Jak wykorzystać pochodzenie marki, by skutecznie budować jej wizerunek, radzi w „Rzeczpospolitej” Kinga Szkutnik zarządzająca agencją PR Practum Consulting.
"W obliczu globalnej konkurencji, kiedy duża część produktów wytwarzana jest w Azji, pochodzenie marki i miejsce produkcji może być elementem wyróżniającym. Odwołanie do polskich korzeni ma więc rosnące znaczenie. Polacy są coraz lepiej postrzegani jako pracownicy, choć nadal wielu zachodnioeuropejskich klientów nie wierzy, że nasze fabryki mogą należeć do najnowocześniejszych w Europie. Pozytywne skojarzenia z marką może nasuwać także podkreślenie jej regionalności, zwłaszcza jeśli region jest dobrze postrzegany. W komunikacji marek z Wielkopolski i ułatwianiu budowania ich przewagi może pomóc skojarzenie z wielkopolską solidnością. Aby ten aspekt właściwie spożytkować, trzeba jednak mieć dobry pomysł, a czasem także spore pieniądze."
Kinga Szkutnik
Dyrektor zarządzająca agencji PR Practum Consulting
Więcej: Rzeczpospolita, 3 sierpnia 2015
http://www4.rp.pl/Zycie-Wielkopolski/308029867-Solidnosc-i-energia-lepsze-niz-reklama.html
Z cyklu Z ZAGRANICY: PR w wersji Hi Tech
Co chwila dziś słyszy się o nowoczesnych technologiach, które z powodzeniem znajdują zastosowanie w przemyśle, handlu albo nawet codziennym życiu. Potrafią wiele ułatwić, a do tego swoją nowością przykuwają uwagę, intrygują. Nic więc dziwnego, że coraz częściej wykorzystywane są w działaniach PR-owych czy reklamowych do promocji firm, produktów czy idei. Wdrożone z pomysłem, nieraz budzą ciekawość, a nawet zachwyt otoczenia. Tylko jak je skutecznie wykorzystać? Dobrym źródłem inspiracji mogą być zagraniczne realizacje.
Z cyklu OPINIE: PR bez PR-u
„Rząd zajmuje się już tylko robieniem PR-u …”, „Kampania prezydencka jest tak zdominowana przez czarny PR…”, „Premier po prostu dba o swój PR…”, „Pani premier nie lubi PR-u, tych marketingowych sztuczek…”, „To PR-owa zagrywka…” – takich przekazów na temat public relations wprost z politycznych salonów, a także z życia celebrytów pojawia się w mediach coraz więcej. Tym samym przyczepia się PR-owi łatkę samolubnych, podstępnych i nieczystych działań. Niestety sytuacja wydaje się z roku na rok pogarszać, a PR w społeczeństwie coraz częściej jest błędnie odbierany jako synonim PRopagandy.
Polacy nagrodzeni w IPRA Golden World Awards 2015
Znamy zwycięzców IPRA Golden World Awards 2015. Wśród laureatów znalazło się 5 polskich kampanii.
(...)
Wśród laureatów znalazła się także agencja PR Practum Consulting, która otrzymała nagrodę w w kategorii „NGO campaign –agency". Doceniono ją za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Kampanie te były realizowane wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”.
(...)
Więcej: Proto.pl, 11 czerwca 2015
http://www.proto.pl/aktualnosci/polacy-nagrodzeni-w-ipra-golden-world-awards-2015
Agencja Practum zdobyła IPRA Golden World Award
Agencja PR Practum Consulting zwyciężyła w prestiżowym konkursie IPRA Golden World Awards for Excellence 2015 organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations. Nagrodę otrzymała w kategorii „Kampania NGO – Agencja” za projekt non-profit „Piłka w grze o zdrowie kobiet” promujący „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej 2014” i akcję „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. Były one realizowane wspólnie z Fundacją „Piłka jest Piękna” oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”.
IPRA Golden World Award to już kolejne wyróżnienie przyznane w tym roku za ten program. W maju bieżącego roku agencja Practum zdobyła statuetkę Gold SABRE w kategorii geograficznej „The Baltic”. Kampania została zakwalifikowana również do finału PR Daily’s Nonprofit PR Awards 2015. Rozstrzygnięcie tego konkursu planowane jest na koniec czerwca br.
- Cieszymy się ogromnie, że kampania realizowana wspólnie z Fundacją Piłka jest Piękna i Federacją Stowarzyszeń Amazonki po raz kolejny zyskała uznanie w oczach międzynarodowych specjalistów z branży PR. Celem tej akcji było przekonanie jak największej liczby osób do organizacji meczów piłki nożnej w całej Polsce pod szyldem Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. W rezultacie odbyło się ich aż 1136. Podczas tych spotkań zachęcaliśmy kobiety do profilaktyki w zakresie raka piersi wręczając im Różowe Kartki. Wykorzystując natomiast popularność futbolu chcieliśmy zaangażować w akcję również mężczyzn, by uświadomić im, że życie bliskich im kobiet leży także w ich rękach. W wyniku prowadzonych działań do walki o zdrowie pań przyłączyło się ponad 80 tys. osób i rozdaliśmy 350 tys. Różowych Kartek - mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji Practum Consulting.
(...)
Więcej: Signs.pl, 10 czerwca
http://www.signs.pl/agencja-practum-zdobyla-ipra-golden-world-award,25102,artykul.html
Kinga Szkutnik: „afera korupcyjna nie pogrąży FIFA. Organizacja ma zbyt dużo do zaoferowania kibicom i sponsorom”
Afery korupcyjne zawsze podkopują zaufanie i działają negatywnie na wizerunek osób i organizacji w nie zamieszanych. W sporcie działa to ze zdwojoną siłą, bo korupcja stanowi zaprzeczenie wpisanej w niego rywalizacji fair play. Niemniej jednak, w sporcie ściera się wiele interesów i to, co czasem wydaje się oczywiste w biznesie, nie zawsze ma tu zastosowanie. Niestety, reakcje sponsorów żądające podjęcia kroków i wprowadzenia zmian w FIFA, nie wydają się wystarczająco stanowcze, by mogły wymusić zmiany personalne. Dlatego wciąż możliwy jest wybór Seppa Blattera na kolejną kadencję.
Pytanie, czy przy wyborze prezydenta wygra chęć zmian czy utrzymania dotychczasowego status quo, a więc także obawa o utratę partykularnych interesów. Obecna afera korupcyjna raczej nie pogrąży FIFA, bo organizacja ta ma zbyt dużo do zaoferowania i kibicom, i sponsorom. Na pewno jednak – niezależnie od tego, kto wygra wybory – nowy prezydent będzie musiał wprowadzić zmiany systemowe wskazujące na to, że podjęte zostały działania antykorupcyjne. Pozostaje mieć nadzieję, że będą to działania realne, a nie tylko pozorowane.
Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji Practum Consulting
Proto.pl, 29 maja 2015